Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

söndag 10 juni 2012

Fotbollsträning...

Skyndade från Skällinge för att hinna till Miras fotbollsträning!
Hon tycker att det är sååå kul och är så glad för sina benskydd och fotbollsskor!

Efter träningen såg jag att det delades ut lappar!
Match! Åh så roligt!
Fast det var visst inte för alla. Bara en del.
Jag fick veta att de är så många så en del bänkas - nästa matchtillfälle är i höst.
De som inte fick vara med fick acceptera det och bara fortsätta träna.

Ok...
Kändes lite lusigt... eller olustigt.
Förstår att det är många barn. Men de är ju hellre med och spelar lite än inte alls.
De sa att de som är 05:or kommer först - och så fylls det på med -06:or.
Ok.. Men Mira är ju 05:a.
Kan ju inte låta bli att undra om de åker till Derome på match i helgen med 06:or.

Tur att hon inte blev lika ledsen och besviken som jag kände mig!
Ska de redan när de är 7 år börja sållas ut?!

Jaja.. jag får väl hålla god min och gå på träningarna med Mirabelle så länge hon själv vill det.
Huvudsaken är att inte hon känner sig "utsållad". Så länge hon är glad och tycker att det är kul, så får jag väl vara nöjd antar jag! Huvudsaken är ju hur hon känner!

Vi får bli flitigare på att tillbringa tid i stallet!
Där får man vara med hur mycket man vill :)