Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

fredag 15 juni 2012

Blandade känslor...

Ja... det var det verkligen igår.
De kommer lite då och då. Poppar upp sådär liksom.

Det var ju en sån där dag som mamma hade älskat att vara med på!
En sån där dag som hon hade fått köpa presenter ;)
En sån där dag... ja, en sån där dag som hon längtat efter och sett fram emot.
En sån dag som var en av hennes milstolpar...
- Jag ska iaf leva så länge så att jag kan vara med på Miras första skolavslutning.
De orden ekade i mitt huvud igår.
Hon var saknad.

Mamma älskade alla sånna små tillställningar och gjorde alltid de där dagarna till nåt extra. På skolavslutningarna så brukade hon baka jordgubbstårta, duka fint med flaggan på bordet och vi brukade få nåt litet paket eller blomma. Det där som gjorde dagen till nåt lite extra!
Man hade fått nya kläder och allt kändes spännande. Hon var bra på sånt där.

Nu lyser hon med sin frånvaro och rör om det lite för mig.
Samtidigt som jag är väldigt glad att pappa var med oss under dagen! :)
Han var även på mammas grav och satte blommor - det kändes bra!

Det var en underbar dag igår och tjejerna var så nöjda i sina nya fina klänningar som morfar hade köpt!
Och nya klick-klack-skor som deras pappa hade köpt till dem!

Jag hoppas och tror att mamma hade koll från ett moln uppe i himlen med ballonger, kaffe, tårta och ett stolt leende!

På em hade vi den stora glädjen att ha födelsedagsbarnet Sofie hos oss med sina fina fina killar Andreas och charmtrollet William! Mysigt!