Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

tisdag 25 november 2014

Sårbar!

Jag är sårbar. Och du med. Det är vi alla.
Man tänker inte på det så ofta kanske.
Men så plötsligt, då och då blir vi påminda om vår sårbarhet.
Hur utsatta vi är och hur lätt livet kan förändras drastiskt.
På en sekund beroende på omständigheter och tillfälligheter kan livet ta en annan kurs!

Igår fick jag veta att en fin vän vart med om en bilolycka.
Det var regnigt och riktigt höstväder. Hon var på väg till Varberg.
Vid rondellen hade bilar stannat i kö.
Hon bromsade ner. Men det gjorde inte bilen bakom henne. Och inte bilen efter heller. Pang! Och... Pang!
Polis och ambulans kom till platsen.
Sjukhus. Röntgen m.m.
Tack och lov att hon mår ok!
Skakad såklart! Och med värk och så. Men ok!
Tacksam att barnen inte var med i bilen!

Egentligen var jag och Emmeth bjudna till en annan mamma och liten kille idag, men de hade blivit sjuka.
Så istället tog jag och J en sväng om blomsterbutiken och affären och köpte lite smått och gott till vår omskakade vän.
Det blev ett spontant och kort men mysigt besök och prat om både olyckan och lite annat!

Knasig känsla när vi sitter där med varsin god kopp te och mumsig hembakt kaka och jag inser att mitt i allt spontana så har jag bara tagit min käre son med mig, men utan väska!
Så varken nappflaska, blöjor eller något sådant är med!!!
Hoppsan!!!?

Tur att han hade fått både mat och torr blöja innan vi åkte!!!
(Dessutom var vi inte långt hemifrån om nöden hade krävt nåt ur skötväskan...)


För övrigt...
Några klyschiga kloka ord så här på slutet av detta tankeväckande inlägg...

Kör försiktigt! Håll avstånd!
Och "lek" inte med mobilen när du kör!
(det gjorde inte min vän - men jag skriver det ändå.)

En olycka händer så lätt. På ett ögonblick. Och, kan drabba vem som helst. Faktiskt även dig, och mig!



- Posted using BlogPress from my iPad