Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

lördag 22 november 2014

Smart tös!

I torsdagskväll skulle jag och Mira gå en kort promenad.
När vi står i hallen och ska klä på oss säger hon:
- Mamma, vi måste ha reflexvästar på oss så vi syns.
För det är ju mörkt ute.

En hundradels sekund hinner jag tänka - Äsch, skit i det. Vi ska inte så långt. Men, hindrar mig själv.
Hon har ju sååå rätt!! Klart att vi ska ha reflexvästar oavsett hur kort vi ska gå.
I våra mörka byxor och svarta jackor syns vi knappt alls annars.
Visst har vi sånna där fina små reflexer på både jackorna och på Emmeths svarta vagn. Men det är ju reflexvästar som faktiskt verkligen syns.

Jag har ju själv tjatat om att ALLA som är ute efter skymning bör ha reflexväst på sig.
Jag har ju själv suttit bakom ratten och muttrat över människor som man nästan inte ser alls pga avsaknad av reflexer! Livsfarligt!!

Skäms lite över hur kort-tänkt jag är samtidigt som jag är stolt över vår duktiga tjej.
9 år och bättre karaktär än sin lata mor.
Heja Mira!! Och skärpning på mig själv!


- Posted using BlogPress from my iPad