Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

måndag 24 november 2014

Vardag...

Hej igen!
Så var det måndag igen. Och vardag. Helgerna går väldigt fort.
Vet inte om det är fler som känner så?! ;)

Höst. Regnet öser ner och ute är det oändligt många nyanser av grått.

Tänkte fortsätta på "Skyltfönster"-inlägget och bjuda på några ostylade bilder från vårt hem denna morgon..

Först ut..
Dammsugaren! Alltid framme!
Med barn och katter behöver det dammsugas ofta!



Gröna fingrar?! Nope!
Älskar blommor, men de envisas med att dö hela tiden...



Tvätt!!! Dessa tvätthögar som har en tendens att flocka sig både här och där i vårt hus!



Och.. Min egen lilla "hörna". Sminkbordet. Organiserat kaos. Precis som min garderob...



Hallen! Åh, va jag önskar mig en större hall!! Med 6 familjemedlemmar blir det mycket skor och ytterkläder...



Et voilà! Min man har köpt en hushållsmaskin a la oldschool till mig! Men, innan vi (jag) röjt i köket har den ingen bra plats. Så... Den står framme. Ihop med fruktskålarna...



Disk. Never ending story!
Och vattenflaskor. Samt... Glöggflaskor! Mmm, älskar glögg!!




Ja, så det var några spännande bilder hemifrån...
Nu ska jag ta en snabb vals med dammsugaren, sen ett kort besök vid sminkbordet och en sväng om köket för att leta upp nåt litet att äta till frukost...

Gäller att passa på medan min prins sover...




Önskar er en fin dag trots regnet som öser ner!
Skoja till det med fina stövlar och ett snyggt paraply vettja!


- Posted using BlogPress from my iPad