Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

måndag 17 november 2014

Smidiga babyskydd!

Ja, så tänkte jag INNAN jag fick barn.
Såg mammor (och pappor) bära på sånna där babyskydd med sina små bäbisar i. Såg sååå himla smidigt ut.

Nu ska jag berätta nåt.
De där babyskydden (dvs den första bilstolen) är T U N G !!!!
Inte fullt så smidig som jag en gång trodde!
Särskilt inte med en drygt 5kg-bäbis i. Som faktiskt kommer bli ännu tyngre...

Heja mig!!!

Men, man får se det från den ljusa sidan - jag kommer (förhoppningsvis!!) få grymma armuskler! :)



Bilden tog jag idag när jag och Emmeth hämtade Nellie och Norah i skolan och passade på att leverera en liten Mary Kay - påse till en fin tjej!

- Posted using BlogPress from my iPad