Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

tisdag 2 december 2014

Svart bälte i shopping!

Japp! That's me. Eller... Njae... Det var jag.
Nu har jag lugnat mig och tappat den titeln.
Min spargris är lycklig för det. Och min man med skulle jag tro.
Men shoppa kan jag. Fast jag har blivit mycket bättre på att prioritera. Och att handla på rea och utnyttja erbjudanden och rabatter.

Nu är det december. Butikernas favoritmånad!
Black Friday och Cyber monday såg till att det plingade ordentligt i min mobil ända tills idag.. Erbjudanden på erbjudanden! Fast när måndagen var slut, så fortsatte reklam-mail och sms att komma ändå.
Alla har ju julkalender-erbjudanden!
Ett nytt erbjudande varje dag!

Som det handlas! Mer och mer!
Bankerna och kreditbolagen jublar sannolikt denna hysteriska månad.

Shoppingen eskalerar och växer för varje år!
Galet!!

Jag håller fast vid att paket är kul. Men till viss måtta. Samt att man inte bör handla så mycket efter ekonomiskt värde, som med tanken bakom!

Dessutom fortsätter jag att tycka att det finaste vi kan ge dem vi älskar är i första hand tid och engagemang! Sen, kan man toppa med nån väl vald present om man vill och kan.

Om jag får ha lite fint hemma. Med en julgran som vi klätt tillsammans, några tända ljus, julskinka med stark senap på och lite julmusik så är jag nöjd! Bara jag får fira med min familj! Julen tillhör barnen, och familjen.

Prioritera! Det är ett bra ord!!
Prioritera med både dina utgifter och din tid!

På själva julafton är vi hemma på dagen. Lunch och em spenderas med min familj. Vi firar alltid kvällen hos min mormor. Dit kommer även Tomten.
På julafton vill jag inte stressa runt.

Övriga släkt och vänner träffar vi under juldagen, annandag jul och mellandagarna! :)
Det funkar för oss!

Hitta en rutin och traditioner som passar dig och din familj :)
Julen ska vara en tid att se fram emot, njuta av och kunna se tillbaka på och minnas med värme!



- Posted using BlogPress from my iPad