Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

tisdag 30 september 2014

Baka baka liten kaka...








Idag mår Nellie bättre. Fortfarande denna sträviga förkylningsastman som ger så jobbig hosta - men klart piggare och antagligen feberfri!
Så, idag behövde det hända nåt. Blev några teckningar med vattenfärger innan vi bestämde oss för att baka.
Det blev en sats kladdkakemuffins, 1 laddning snickerskaka och så testar vi en ny variant - Daimsnittar! Mums så gott! Heja oss!!
Receptet på Daimsnittar bjuder jag på här under. Känner lite som jag gjorde med Nutellabullarna - vad kan gå fel med Daim liksom?!
Och nog blev kakorna godkända! :)
I receptet kan man välja mellan att göra 2 eller 3 längder. Vi gjorde 3.











Så, frysen är åter påfylld och jag har förbrukat dagens dos energi.

Sitter på trappan och tar lite frisk luft med tjejerna som äter mellis.
Sen blir det ett läx-race innan den här runda lilla mamman måste lägga sig en stund.
För vem vet när det kan behövas lite energi?!


- Posted using BlogPress from my iPad