Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

onsdag 1 oktober 2014

Hej Oktober!

Ja, så var årets tionde månad här!
Välkommen oktober!



Spännande start på denna månad. Vaknar tidigt med sprängande huvudvärk, täppt näsa som samtidigt rinner och värk lite här och där. Kan bara konstatera att en höstförkylning hälsar på även hos mig.
Tur att jag har sällskap av en go Nellie även idag och vi har ju frysen full av godsaker, och toapapper att snyta sig i finns det gott om, så vi ska nog klara oss idag med :)

Pappan är på väg till Växjö för jobb. Hoppas att han kör försiktigt och slipper stöta på andra på vägarna som inte är fullt så försiktiga...

Och den lilla växande bäbisen ligger kvar i magen och verkar trivas där inne alldeles utmärkt...

En tradition våra tjejer annars haft är ju att komma dagar då det "egentligen passar dåligt".
Mira ville ut dagen då Mathias åkte på en ordentlig förkylning med allt vad det kan innebära.
- Bäbisen kan komma vilken dag som helst, men inte idag, för jag orkar inte röra mig, sa Mathias på morgonen någon timme innan förlossningen drog igång. Det var ju bara att snyta sig, svälja en alvedon med morgonkaffet och tuta å köra ;)

Nellie och Norah valde ju inte bara att komma 3 månader tidigt, utan även nyårsdagen, som då även råkade vara samma dag vi fick nycklarna till vår nya stora lägenhet. Tack och lov att vi har vår fantastiska familj som stöttar i vått och torrt! Mamma, pappa, Inga-Lill och Göran skötte den flytten åt oss! Och även det äventyret gick ju fint!

Så, trots att denna lilla skatt inte följt något av sina systrarnas graviditetsmönster kanske just denna "tradition" vore nåt att ta efter?!?!
Känns ju inte så just nu... Men, vem vet. Dygnet har många timmar kvar ;)



- Posted using BlogPress from my iPad