Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

fredag 3 oktober 2014

Soff-läge!

Vi kör vidare med våra förkylningar. I natt var det Norahs tur att ta sig an feber med tillhörande förkylningsastmahosta.

Mathias skjutsade Mira och Nellie till skolan och skulle kolla när det var dags för skolfotografering för Nellie och Norah.
Tänkte att jag kunde masa mig till skolan med Norah så hon kunde vara med på klasskortet och så. Är ju inte så ansträngande - och hon är ju "egentligen bara förkyld".

Klockan 8.17 ringer mobilen.
- De tar kort direkt när det ringer in.

8.30 alltså!

Jo, men då var det bara för den höggravida förkylda mamman att lägga på ett kol eller sju...

Men vi hann!! :)




Och när mamman ändå var på benen och utanför huset så fick det bli en sväng till Hemköp också.

Eftersom vi missar uppskattade familjekvällen med tacos, barnaktiviteter och kul på Freda' i Viskadalskyrkan ikväll får vi göra eget fredagsmys hemma.



Dessutom hade vi ett gäng paket att hämta ut!


Tjoohoooo!!!
Ibland är det fint med postorder!!
Vinterjackor till tjejerna, nån julklapp och lite mer belysning till hemmet!




Så, nu är den lilla mamman helt slut.
Nu sänker vi varsin alvedon, häller upp varsitt glas saft och sen bäddar vi ner oss i sofforna framför tv:n!

Önskar er andra en skön dag i det fina höstvädret!

- Posted using BlogPress from my iPad