Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

lördag 4 oktober 2014

Beställning!

Idag ringde min Gudfar.
Jag och mina gudföräldrar har alltid haft en speciell nära relation och både hörs av och ses regelbundet. Min gudmor är mammas lillasyster.
Mina gudföräldrar har alltid vart nära och ställer upp för oss i vått och torrt! Nästan som att ha en uppsättning "bonusföräldrar"
Ingen har spenderat så många timmar med fix i vårt hus som gudfar Göran. Han är händig, påhittig och har både erfarenhet och fantasi att lösa det mesta!

Deras enda barn - min kusin Mariette, var som en syster för mig.
Hon föddes med multifunktionshinder, men är en av de i särklass vackraste och mest levande människor jag känt. Hon lärde mig mycket om både mig själv och om livet. Vi har spenderat åtskilliga timmar ihop och under flera år var jag och Mathias assistenter för henne. Vi har många fina upplevelser och minnen ihop.
Tyvärr så kom det en morgon i maj år 2007 när vår älskade Mettan inte vaknade, utan flög till himlen istället. Hon lämnade ett stort hål av sorg och saknad efter sig, men alla vackra roliga minnen med henne bär vi med oss med värme.

Så, tillbaka till dagens samtal. Det roliga är att det Göran ringde om, pratade jag och Mathias om senast igår...
På måndag är det den 6/10.
Mariettes födelsedag. En laddad dag. En speciell dag.

Görans beställning var givetvis önskan om en bäbis just på denna speciella dag. Och ju mer jag tänker på det, ju mer rätt låter det. Det är ju Mettans dag, men tänk så fint om vår skatt kom och delade den dagen med henne och åter gjorde det till en dag att ses på och fira!
Firar Mariette och tänker på henne, det gör vi ju såklart. Men ni förstårnog hur jag menar...

Så... Min fina vän Bella kanske får fel?
Kanske inte blir någon "Kanelbullens-dag-bäbis"
Hon tyckte annars att det vore lämpligt att plocka ut den färdiga Bullen ur ugnen på just Kanelbullens dag...
Men, bäbisen i magen verkar inte vilja komma ut idag ändå.
Så... Jag får väl knipa imorgon och hoppa studsmatta på måndag och se till så att vår skatt som kompletterar familjen föds på just Mettans dag!



- Posted using BlogPress from my iPad