Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

fredag 31 oktober 2014

Typ 3:e gången gillt!

Tror det är tredje.. kanske fjärde gången jag börjar om på ett blogginlägg inom loppet av några dagar...
Sen blir jag avbruten och får ta hand om något mycket viktigare.

Idag är en lugn mysig dag hemma. Alla är hemma och lediga. Tjejerna har fått välja vad de ville hitta på idag. Då valde de hemmamys med spel och pyssel. Kanske nåt bak. Så här långt har vi hunnit med att göra höstfint på mamma/mormors grav, fikat med pappa/morfar, de har läst tidningarna de fick igår som belöning för de välstädade rummen, Wii Mario Cart med pappan och brädspel. Nu fick de en stund med sina ipads. Sen ska vi pärla och ikväll ska vi spela Den försvunna diamanten.
Miras lilla hamster har även fått sin bur städad och tjejerna har hunnit ta ett skönt bad.







Lillebror är en älskad, ompysslad och något bortskämd liten prins som gärna vill vara nära hela tiden. Och det finns ju alltid någon som vill gosa med vår lilla skatt.
Bilden är inte den bästa. Men tagen precis nu. Som sagt, vill gärna vara nära...

Dagarna rullar på hos familjen Nilsson.
Försöker balansera familj, aktiviteter, hemmet och det sociala.
Varvar lite av varje och ser även till att få en stunds vila då och då eftersom sömnen är sporadisk på nätterna.
Rätt ok, så ska inte klaga.
Men skulle ju ljuga om jag sa att jag var pigg ;)
Men hur många bäbisföräldrar kan ärligt säga att de är utvilade?!
Mindre sömn hör liksom till babyprylen ;)
Mindre sömn, men massa babygos!

Så, ja, jag har inte hunnit träffa alla som vi vill visa upp vår skatt för än.
Men försöker andas och boka in små korta besök.
Det är inte så att vi inte vill ses och visa upp honom - ska bara balansera det efter energi och mellan tjejernas aktiviteter :)

Förutom att njuta av Emmeth så njuter jag av att vi fått fart med fix i hemmet. Kommit in i en våg att pyssel både här och där. Har mycket kvar, men även fått mycket gjort de senaste månaderna.
Skönt att se sitt hem börja ta form efter egna önskemål. Så här 7år efter att vi köpt det och flyttat in!
Vi har bott in oss, landat och har små planer som vi tillsammans kommit fram till. Känns skönt!! Väldigt skönt!!

Egentligen hatar jag stök och älskar ordning. Det har inte riktigt speglats i vårt hem. Men nu börjar det sakta ordnas till. Hörna för hörna och rum för rum.
Kommer bli bra!!

Tålamod och fantasi tar en långt!
Och sen tror jag inspiration kommer i vågor av olika slag.

Just nu är jag inne i en "hemmafix-våg".
Och längtar efter ordning i köket!! Längtar efter mitt kök. Mer yta vill jag ha. Drömmer om att få baka mer. Laga mat mer. Vara i köket mer!
Tjejerna också! Kul!

Underbart att de är så stora nu och har intressen. Kul att få dela deras intressen och göra saker med dem.
Älskar att de vill lära sig baka och laga mat!
Älskar att de älskar hästar och sin ridning.
Jag vill också börja rida igen :)

Så, sitter här med en ljuvlig prins i min famn.
Trött, men tacksam, lycklig och förväntansfull.
Njuter av stunden och ser fram emot allt som väntar...

- Posted using BlogPress from my iPad