Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

fredag 26 september 2014

Födelsedag...

Ja.. Nu är det mindre än 1 månad kvar tills jag fyller år...
33 är tydligen den aktuella siffran.
Får tänka till och räkna tyst i huvudet varje gång jag ska tala om min ålder...
När man var liten tyckte man att folk över 20 var vuxna.
Hade man passerat 30 räknades man till typ "medelålders" och var man över 50.. Ja då var man ju nästan pensionär...

Idag är åldern en diffus siffra för mig. Obetydlig. Man kan vara en mogen 20-åring och kunna ta ansvar och ha god moral eller en omogen 35-åring som fortfarande beter sig som en ansvarslös tonåring utan konsekvenstänk...
Lägger ingen större värdering i mina tankar.
Mer en reflektion. Hur man är beror nog enligt mig mycket på livet man levt, vad man gått igenom och vilka människor man haft och har i sin omgivning.

Hur som helst, jag - jag är snart 33.
33. Smakar på siffran. Kan inte påstå att jag känner nåt speciellt.
Vissa dagar känner jag mig som 20-25...
Andra dagar mer som.. Jag vet inte - medelålders!? Vad nu medelålders innebär och vilken siffra den åldern börjar?!

Luddigt inlägg det här.. Jag är lite trött idag. Sov lite taskigt och vaknade med huvudvärk. Hmmm... Höstigt väder ute.

Har roat mig med några baljor tvätt.
Ska snart duscha tänkte jag. Och äta lunch...

Rubriken var visst "födelsedag".
Funderat lite på årets önskelista. Alltid en svår nöt.

Gillar en del av Lagerhaus prylar. Som ex har jag fått för mig att jag vill ha deras coola ljusslinga. Vet inte än vart den skulle hängas. Men har klart fått för mig att en sån skulle passa fint i vårt hem...




Eller kanske ska jag önska mig presentkort i nån trevlig klädaffär.
Behöver en ny höst-vinterjacka...

Eller... Jag som bakar mycket och skulle vilja ge mig in på lite mer bröd kanske skulle önska mig pengar och börja samla ihop till nån form av köksmaskin.
En sån där rejäl som man kan köpa till olika redskap till. Typ en KitchenAid. Kanske inte just exakt en sån - för hur skulle jag bära mig åt för att kunna välja bara 1 färg?!?!?! ;)




Pratade med brorsan om julen. Vi gillar traditioner. Hade vart kul att ta upp den gamla familjetraditionen att göra egen julkorv. Då behöver man ju ha en köksmaskin med köttkvarn T ex...

- Posted using BlogPress from my iPad