Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

måndag 29 september 2014

Övertid!





Japp, då var vi inne på övertid!
Kan undras om det blir en september- eller oktober-bäbis?!!!

Men visst har den söta fumliga sagonallen rätt!
En sån gåva kan ju vara värd att vänta på.
Så, jag väntar väl lite till.

Men idag har jag inte bara sällskap av min trogna skugga svarta Pantern, utan även av min käre man och vår lilla Nellie.
Förkylningstider!
Mathias kör en variant med feber och allmänna förkylningssymptom och Nellie kör samma fast med sina känsliga luftrör toppar hon sin förkylning med den trogna skrälliga hostan.
Så, i natt har vi roat oss med att värma saft, lite inhalering, alvedon och bädda en extramadrass nedanför pappans säng. Nu myser vi i det nymöblerade tv-rummet.

Ja, ni läste rätt. Ny-möblerat. Igen... Haha
Vad gör man inte för att fördriva tid och förhoppningsvis få satt igång nåt...
Dock startade det ingen förlossning. Men tv-rummet blev klart bättre och vardagsrummet är nästan klart nu.
Bara några småjusteringar kvar...
Samt en full källare att sortera och fixa med. Men det kan ju få ta tid.
Nu börjar iaf de rummen vi "bor i och använder" dagligen landa.

Jag och Mathias har tillsammans gjort en lista på vad vi önskar fixa med i huset. En app som vi delar. Jag älskar listor! Smidigt!
Så, nu bockar vi av punkt för punkt!
Skönt! :)

Nä... Nu ska jag vila en stund innan jag får se vad jag kan hitta på idag...

Och, ja, som många nog märkt - vila = ljudlös mobil...
Mobilen vilar också rätt mycket just nu.
Så, svarar jag inte när du ringer - skicka ett meddelande/sms :)

Ha en fin dag!!

- Posted using BlogPress from my iPad