Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

fredag 26 september 2014

Tålamod






Tålamod!
Ett av mina starka ord. Egentligen. Normalt sett.
Känner dock att det kryper i mig nu.
Bokstavligen med iofs.
Lite trångt där inne i magen. Mer plats att röra på sig här ute...

Ja, stundvis kan jag helt ärligt säga att "the good attitude while waiting" går sådär...
Och ja, jag vet, jag har inte gått fullt förrän på söndag.
Så graviditeten räknas som fullt nooooormal i ytterligare två veckor till.
Bara att ta ett djupt andetag, hitta lugnet och fortsätta att tååålmodigt vänta.
Den som väntar på nåt gott...!
Snart så... Jag vet... Men längtan är stor nu!

Dessutom börjar den här värken som satt sig lite varstans bli en aning störande...

Så, jag har ätit frukost, roat mig i tvättstugan en stund.
Så nu blir det en stunds vila.
Stänger av ljudet på mobilen igen och kryper ner i varma goa sängen och sluter ögonen.
Kanske ska lyxa till det med lite skön musik.
Ser nu att min skugga kommer smygandes.
Pantern har parkerat vid min sida och spinner sådär gott...


- Posted using BlogPress from my iPad