Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

torsdag 25 september 2014

20 om Mig!

Antog en öppen utmaning. 20 fakta om mig!
Lätt tidsfördriv. Sånt pysslar jag med nuförtiden. Små tidsfördriv som inte kräver så mycket energi ;)
Så... 20 snabba om mig!

1. Jag heter Madeleine BooYong Nilsson

2. Mitt andranamn var mitt tilltalsnamn i Sydkorea innan jag 6månader gammal adopterades hem till Veddige

3. Jag bor i en röd tegelvilla med stor trädgård ihop med min familj.

4. Min familj är det viktigaste som finns. Kommer alltid först för mig. I alla lägen! Den består av min underbara man - Mathias och våra fantastiska töser: Mirabelle 9 år, Nellie 7år och Norah 7år. Snart kommer bäbisen ut - och då är vår familj komplett.

5. Jag har 3 katter som betyder otroligt mycket för mig. Gnistra, min grå-vita skönhet, Shimmer - min gosiga charmiga vän och så sist - men absolut inte minst - min skugga, den Svarta Pantern! Vår ligist! Som varvar galet bus med skönt avslappnade tupplurer.

6. Jag är gammal häst-tjej som gärna hängde i stallet från att vara ca 6-7år till att vara 3månader gravid med Mira.
En dröm är att lära mig rida western.

7. Jag är allergisk. Mot pollen. Och mot pälsdjur - rimmar dåligt med nr 5 & 6. Men jag klarar mig på en allergitablett varje dag, kombinerat med noga handhygien och ögondroppar som komplement när pollensäsongen är som värst.

8. Jag är kristen. För mig handlar min tro om kärlek och kan sammanfattas i ett av de få bibelord jag faktiskt kan - Den gyllene regeln! Behandla andra som du själv vill att andra behandlar dig.

9. Mina vänner spelar en stor roll i mitt liv och betyder så otroligt mycket för mig!
Jag älskar att ha människor runt mig och bjuder gärna in till spontana sammankomster av olika slag hemma.
Eller, ja, just nu är jag extremt osocial - men snart hoppas jag återgå till mitt vanliga sociala jag :) Längtar!

10. Mitt jobb! Jag älskar det!! Jag är Fristående hudvårdskonsult och jobbar med fantastiska produkter av märket Mary Kay. Men mitt jobb är så mycket mer än hudvård, makeup och spa-produkter av högsta kvalité. Mitt jobb är service, möten med människor och personlig utveckling och coachning! Det ger mig dessutom friheten att styra min egen kalender. Jag äger min tid. Frihet under ansvar förvisso - men frihet!

11. Jag är kreativ och älskar skapande av alla de slag!

12. Jag fotar gärna! Önskar ta mig mer tid i framtiden både för kameran men även lära mig mer redigering.

13. Jag trivs i köket. Lagar gärna mat, men bakar helst! Mer för själva bakningen och att bjuda, än själva ätandet. (Just nu går iofs det mesta ner...)

14. Älskar mat! Men är lite sjåpig och favoriserar svensk husmanskost med ett glas mjölk till!

15. Kan inte sy. Jag och symaskiner funkar inte ihop?!

16. Gillar att spela innebandy. Ingen stjärna på plan, men tycker det är roligt.

17. Jag är envis! Otroligt envis! Positivt i många fall, men kan vara något att jobba på i vissa lägen.

18. Har kontrollbehov. Planerar och skriver gärna listor. Samtidigt är jag flexibel och är en problemlösare. Styr gärna i kulisserna. Är inte blyg över huvud taget, men står helst inte i centrum.

19. Älskar blommor, men mina fingrar är inte gröna alls. Så vill gärna ha en fin trädgård - men är i stort behov av att lära mig mer. Drömde en fas i livet om att bli florist. Men valde turism. Började jobba med barn och älskade det. Sen blev jag "MaryKay-konsult" och det kommer jag aldrig sluta med.

20. Slutligen... Borde ha nån fiffig slutkläm, men kommer inte på något mer spännande att flika in att jag inte fixar hus-spindlar. Jag är inte rädd för dem på så vis att jag tror de är farliga. De bara ger mig sånna rysningar och okontrollerbara panik-känslor att jag inte klarar av dem. I värsta fall kan jag för mina barns säkerhet (?!?!) dammsuga upp de små spindelmonstren, alt sätta ett glas över tills min käre man kommer hem och kan dräpa besten.

21. Bestämde mig precis för att utöka min lista till 25 punkter...

22. Drömmer om att nån gång äga en VW- buss. En gammal fin splitbuss ska det vara!

23. Äger en mintgrön VW-bubbla.
Och är "delägare" i två båtar?!!!

24. Har upptäckt vilken fantastisk harmoni och lugn det är i att sitta i en båt ute på havet och fiska! Terapi!!!

25. Har precis bestämt mig för att utöka... Nä, bara skoja... Nu får jag ge mig... Får avsluta med en lägesrapport.
Klockan är lite över sju på morgonen. Barnen sover över hos sin älskade morfar. Jag har en svart katt som spinner bredvid mig (låter som en mindre jetmotor) och min prins ska snart vakna... Dagen framför mig väntas innehålla kastrering av liten vild svart katt, vila, mer tidsfördriv, Ponnylekis för Nellie och Norah.... Och OM jag får önska så skulle jag gärna ploppa ut en bäbis inom det närmsta dygnet!

Utmanar ingen, eller alla... Du som vill haka på, gör det... Via blogg, fb eller instagram... Meningslöst men "kul" (?!?) tidsfördriv...

Önskar er alla en skön dag!



- Posted using BlogPress from my iPad