Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

söndag 3 februari 2013

Sånt som kan hända..


... precis när man ska åka iväg.
I torsdagsmorgon när vi skulle åka till Sälen var vi i tid. Skönt! Jag hatar att vara sen! Ofta är det mycket som kan hända den sista halvtimmen innan man ska iväg när man har 3 barn... Det vet alla som har barn...

Men, denna morgonen var vi i tid!
Allt var packat i bilen, pappa och barnen satt fastspända. Allt klart. jag går med ut och sätter mig i bilen...
Mathias skulle bara springa in och slå på elen så att den tog vid när elden i pannan brunnit ut. Efter en stund börjar jag undra om han gått vilse i källaren. Då kommer ett sms.
- Kom in och hjälp mig i källaren!

Hmmmm. Kryptiskt?! Va?! Vad är det nu?! tänker jag lite irriterat...

Men nu ska ni få höra!
Jag rusar in. Klampar ner i källaren och undrar vad det är jag ska göra?!

Jo. Då är det så här. Vi har ett stooooort akvarie i källaren. Tack o lov inte så högprioriterat så att det är fullt!!
Nu har nämligen pumpen släppt en slang som pumpat ut typ 20 liter vatten. Så.... Där står min man och torkar för fullt. En stoooooor pöl breder ut sig i rummet av pappkartonger med div innehåll. Toppen!

Bara att springa upp och hämta den stora ikeakassen med nytvättade handdukar som jag släpat upp kvällen innan.... (Synd att jag hunnit tvätta dem. Nu fanns det ju inga redan smutsiga kvar att ta)
Så, sprida ut rena handdukar och försöka stapla upp lådor och kolla vad som i all röra blivit blött....

Sen kasta in alla blöta handdukar i tvättstugan. Och dessutom använda några påslakan.

Vi höll väl på i typ 40min...
Mitt i allt muttrande så är vi iaf på nåt sunt vis tacksamma att han sett den lilla vattenläckan innan vi åkt. Hade ju vart intressant att komma hem och se allt som badat i 3 dygn...

Men iaf...suck, pust och stön! Ut och in i bilen och iväg.
Halvvägs till motorvägen slår det oss att ingen lagt märke till att barnen snällt bara spänt fast sig i bilen - utan bilstolar!
Tre djupa andetag. Bara att vända och åka hem och hämta dem!

Sen... sen är vi Ä N T L I G E N på väg! 1 timme senare än tänkt. Typ....

Ska bara tanka med. Lika bra...

Och. Btw. Pga nån fiffig säkring eller nåt så gick inte elen att slå på....

Men. På väg var vi iaf. Nu skulle vi äntligen få träffa och umgås med vår älskade son/bror/svåger och morbror Daniel!

- Posted using BlogPress from my iPad