Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

söndag 3 februari 2013

Mer om vår weekend

Vi har fått bo på underbara hotell Bugelhof i Sälen. Det hotell som sitter ihop med Harrys pub och restaurang och nattklubb Ice.
Fantastiskt fina rum! Älskar att bo på hotell! Sköna sängar med fluffiga täcken och trevliga små detaljer!
Trevlig personal och underbar hotellfrukost!!!
Jag och Mathias älskar hotellfrukost!!!

Förutom att umgås och äta med brorsan och Justyna (och Justynas trevliga rumskompis Magda)på kvällarna har vi vart på Experium och badat!
Det älskade tjejerna!!! Lekland, utepool, rutschkana m.m! Nice!!!

En dag hyrde vi skidor och åkte. Eller... töserna, pappa och Mathias hyrde skidor. Jag sprang upp och ner i barnbacken med småkottarna och lekte skidskolefröken... Spännande! Och en påminnelse om i vilken grym form och kondition min kropp är! Puh!!! Vad gör man inte för sina små gryn! Tålamodskrävande vill jag lova! Men men. De hade kul!
Sen fick jag en helt ny elev till! Då fick jag även användning för mina magmuskler!!! Som vi skrattade! Daniels härliga flickvän Justyna ställde sig på skidor för första gången.

Höjdpunkten för töserna tog ca 5 min och kostade 80:- per barn.
Hundspann!
Vi åkte bara dit och klappade hundarna. Hade inga planer på att ta en långtur. Men man fick prova på en minitur på ca 5 min. Det fick tjejerna. Sen tusen frågor till hundföraren och klappa hundarna. Såååå otroligt vackra!!! Mest svag för de med riktigt blå ögon. Så läckert!
Jo, just det... De tusen frågorna kom inte från barnen. Utan från mig. Jätteintressant ju! Tjejerna var ju inte så intresserad av att prata med skötaren. De hade ju fullt upp med att gosa med och prata med hundarna!


- Posted using BlogPress from my iPad