Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

tisdag 7 augusti 2012

Vad är din dröm värd?

Har du någon dröm? Vågar du drömma?!
Jag skaffade mig en otippad dröm. Inte helt långt från en av de första...
Eller ja, som barn hade jag såklart massa drömmar, precis som alla småtöser. Då drömde jag om hästar och att bli bäst på något inom ridning.

Sen drömde jag om drömprinsen - och han dök ju faktiskt upp! Och blev min.
Sen fick jag nåt som slår högre än vilken dröm som helst - 3 gånger faktiskt - Mirabelle, Nellie och Norah. Och jo, jag har alltid vetat att jag vill bo i ett hus med stor trädgård!
Och allt det har jag fått...

Men mer då?! Jag har alltid drömt att få göra nåt.
NÅT...
Driva nåt. Typ öppna eget. Ha eget företag. Kanske butik. Ett tag drömde jag om att öppna baby/barnbutik. Alltså en sån där stor med barnvagnar, barnstolar, bilstolar, kläder, leksaker.. ja - allt!
En konkurent till Babyhuset.
Men sånt är dyrt. Och tufft!

Sen snubblade jag över något som blev en dröm. Min rosa dröm. En dröm som varken jag eller många i min omgivning trodde på i början. Många tvivlade. En del gör fortfarande. Min mamma var kanske min största skeptiker - men blev sen trogen kund. Precis som flera av mina vänner. Många varnade mig. Många trodde jag blivit lurad. Jag fattade inte riktigt först att detta kunde bli ett riktigt jobb - iaf inte för mig. Var ju inte riktigt min grej.

Men som ni vet, så blev jag kär. Det fanns inga hakar.. Kär i produkterna som gjorde underverk med min hud. Kär i konceptet! Wow vilket företag! Vilken möjlighet! Fastän jag inget kunde om varken hudvård eller make-up!
Och så - plötsligt var jag där!
Drömmen fanns!
Det var detta jag ville göra!

MEN - en dröm är en dröm! Hur många vågar tro på sin dröm? Hur många vågar chansa! Hur många vågar lita på sin egen förmåga? Hur många vågar kämpa för sin dröm?!

Vad är din dröm värd?
Är den värd att kämpa för? Klarar den några utmaningar och vägbulor?
Du vet, när du bestämt dig för nåt - du drabbas du! Av vad - jo, livet!
Det finns allt möjligt som kan komma mellan dig och din dröm - om du låter det!

När jag själv var redo, så valde jag att ta min verksamhet ett snäpp högre.
(för i Mary Kay kan du själv välja vilken "nivå" du vill ligga på. Finns en som passar alla. Man väljer själv)
Jag valde att befordra mig själv och ta ett steg till i min karriär!

Bestämde mig! Föll... (mamma blev sämre) Reste mig, borstade av mig...
Och bestämde mig igen... Satsade!! Föll... Hårdare än första gången... (denna vägbulan gör fortfarande ont - för den skickade min älskade mamma till himlen)
 Men... laddade om IGEN! Tog sats, bet ihop och laddade!
De flesta klarar sin kvalifikation på första försöket. Jag behövde 3 chanser...
Alla är vi olika! Huvudsaken är att man inte ger upp!

Jag visste att min dröm var värld blod, svett och tårar. Den var värd att kämpa för.
Och även om jag tvivlat på mig själv och min förmåga - så visste jag - att JAG KAN! Om jag vill!

Och här står jag nu! På rätt sida av trösklen till det liv jag önskar leva med min familj!
Jag äger min tid och bestämmer över mina dagar!

Jag har ett jobb som ger mig massa glädje, energi och bekräftelse!
Ett jobb som innebär att sprida glädje, energi och positivitet!
Jag har ett jobb som går ut på att få andra kvinnor att må bra!
Ett jobb som får mig att må bra!
Jag älskar mötet med nya människor och fascineras av relationer!
Dessutom får jag detta ihop med ett rosa skimmer och lite bling i kanten ;)

Jag kan anpassa min kalender efter mina barn och vår familjs behov!
Vad mer kan man begära?!
En bil kanske... och den kommer! En dag!

Så, vad vill jag ha sagt?!
Nä, säg det, det kan man undra...

Det är nu den fiffiga slutklämmen ska komma! Pricken över i...

Nä, vet, jag tror du fattar va?!
Våga dröm! Dröm stort! Lita på dig själv!
Varför skulle inte du kunna nå din dröm om du delar ner den i små delmål?

Winners never quit, quitters never win!
If you wan´t it bad enough, you´ll find a way.
If not, you´ll find excuses...

Believe you can, and you can! Believe you can´t, and you´re probably right...

Allt handlar om val och prioriteringar....

Ha en skön kväll mina vänner!