Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

tisdag 7 augusti 2012

8 år

Sen jag fick min drömprins Mathias i Ås Kyrka inför familj och vänner!
Det var en underbar dag med strålande sol och blå himmel!

Tärna var min barndomsvän Ellie. Vi har vuxit upp tätt och är som systrar för varandra. Mathias valde Marcus som Bestman. En underbar kille med hjärtat på rätt ställe :)

Klänningen hade jag fått vara med och designa själv!
Hår och naglar fixade min kusins vackra fru Diddi som idag har frisörsalongen Frisyrhörnan.
Skorna hade jag verkligen fått leta efter och jaga! För 8 år sen var inte vita snygga skor med klack så vanliga - i synnerhet inte om man har strl 35!
Vackra vännen Karin Linde som redan då var en helt fantastisk fotograf tog våra kort.
Vi hade valt två miljöer. En vacker trädgård och fästningen.
Vi fick åka i en superläcker gammal T-ford som renoverats till toppskick av dess ägare Mats!
Vänner sjöng för oss i kyrkan.
Vi hade en riktigt välplanerad klockren fest i Veddige festlokal.
Dukningen hae vi själva "designat"
Hela temat var klassiskt! Vit grund. Röda rosor. Pärlor. Murgröna och så lite silver- och glasdetaljer.
Vi ville att när vi en dag när vi är gamla ser tillbaka, ska vi fortfarande tycka att allt är fint!
Festen var välplanerad med musik, lekar, överraskningar, sketcher, tal, foton och massa gott att äta!
Min klasskompis Jossan kockade, och klasskompisar och brorsans klasskompisar serverade. Tallriksservering. Ingen tjusig 5-vånings-tårta. Utan vi bad våra älskade runt oss att baka våra favoriter och fick därmed en läcker tårtbuffe! Mums!
Sen åkte vi silvergrå Pt Cruiser in till Varbergs Stadshotell där vi sov. En lugn natt kan jag lova...
Det enda spännande med den var mitt huvud - har nog aldrig haft sån huvudvärd!!
Kanske släppte allt när jag slappnade av - inte vet jag?! Skumt eftersom jag inte känt mig nervös ens vid kyrkan...
Plockade hårnålar innan vi kunde lägga oss... typ 52 st om jag inte minns fel...

Det var en dag som jag verkligen kan minnas med värme och ett leende på läpparna!
Vilken tur att det blev en perfekt dag!
För gifta sig vill man väl helst bara göra en gång i livet!

Jag fick min prins! Och vi fick vårat slott och våra prinsessor!
Lyckliga och kära då - precis som idag!

Och för alltid...