Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

onsdag 15 augusti 2012

Drycken...

... framför dem alla! Ett glas kall svensk mjölk är en outstanding dryck i en klass helt för sig själv en bit över alla andra drycker!
Tyvärr är det beklagligt hur dåligt mjölkbönder, eller ja bönder över lag har betalt! Jag känner mig otroligt lycklig över att få ha vuxit upp till en hyfsat stor del på en liten bondgård och ta del av det fantastiska livet! Morfar hade bondgård med typ 11 kor tror jag, nån tjur, 1-3 kalvar lite då och då, några grisar som fick kultingar och ett hönshus med vita hönor och en tupp. Stora grönsaksland m.m.... Många varma minnen som jag åter kan dela med mig av en annan gång. Hur som helst - mjölken ska vi vara rädd om! Och för att inte ännu fler bönder ska avveckla tycker jag mjölkbönderna borde få bättre betalt. Vet inte riktigt hur jag ska bidra för det iofs... Tips på det?!



- Posted using BlogPress from my iPhone