Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

fredag 6 juli 2012

Regn..

Svensk sommar!
Ena dagen är det varmt å skönt med blå himmel och strålande sol! Dagen efter är himlen grå och regnet öser ner..
Skönt att det iaf inte blåser och är kallt :)
Minns när jag var barn! Då älskade jag att gå ut i sommarregnet! Barfota i en tunn klänning! Genomblöt skutta omkring i vattenpölarna!
Ljummen luft så man inte frös!
Håret kletade sig utmed kinderna ;) Sen var det gott att komma in, torka sig och krypa i torra kläder! Hade man riktig tur fanns det nygjord varm jordgubbskräm med grädde...
Och kommer solen fram i rätt ögonblick blir det en vacker regnbåge!


- Posted using BlogPress from my iPhone