Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

söndag 22 juli 2012

22 juli

Idag skänker jag en riktigt varm extra tanke till alla som var med på Utöya för 1 år sen. Och till alla runt omkring dem.

Ett år senare går det fortfarande inte att föreställa sig det ofattbart grymma och fasansfulla som utspelade sig på den lilla ön med alla ungdomar!
Går inte att föreställa sig den känslomässiga berg- och dalbana ungdomarna som överlevde sannolikt befinner sig i med de fruktansvärda minnena de för alltid kommer bära med sig.

Rättegången mot den vidrige man som planerade och utförde dådet pågår.
Han får uppmärksamhet i media varje dag nu. Alla kan hans namn och alla känner igen hans ansikte.

Precis som han önskade!

Vi borde blocka bort honom. Helt!
Vi borde ignorera och glömma honom! Helt!

Min önskan : Låt oss aldrig mer uttala hans namn eller visa hans kalla uttryckslösa ansikte.
Varje gång hans namn eller bild trycks eller visas så plockar han poäng och njuter...

Däremot uppmärksamma och hedra minnet av de som for till himlen och de som ärrades för resten av sina liv!
Offren och deras familjer är de som borde få allt fokus!

Så åter igen, sänder innerligt varma hälsningar över gränsen och upp till himlen!


- Posted using BlogPress from my iPhone