Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

måndag 22 april 2013

Fladdermus, del 3!

Ok... Följetongen går vidare...
Det lilla djuret låg kvar i det lilla huset nu på kvällen..
Men såg ännu mer medtagen ut nu än innan...
Vi googlade lite och hittade en sida på nätet som var bra.
http://fladdermusrehab.blogspot.se/ om nån annan tycker det är spännande. Där fanns nummer att ringa. Så det gjorde vi. Det visar sig att anledningen till att vår lilla vän ser så taskig ut är att han/hon antagligen vaknat för tidigt... Det är tydligen lite kallt för de små krabaterna.
Visste ni att alla fladdermöss är fridlysta i Sverige?!
Det visste inte jag. Det vet jag nu.
Vi har med tjocka vantar lyft in det lilla djuret i vår mus-bur och ställt fram lite vatten. Imorgon ska vi se om vårt lilla monster kan flyga iväg...









- Posted using BlogPress from my iPad