Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

onsdag 17 april 2013

14 år

För fjorton år sen...
Var jag 17 år.
Bodde jag hemma hos mamma och pappa.
Gick andra året på Peder skrivares gymnasieskola - Turisthotell.
Var jag ute och festade med vänner varje helg.
Hade kanske min andra mobiltelefon - en Ericson.
Hade busskort och åkte alltid kommunalt - om inte mamma och pappa körde.
Gick i tighta jeans och en smal topp nästan varje dag.
Hängde jag på Biljardpalatset och varvade biljard med kortleken..
Gick till Majas och fikade. Åt kycklingbaguetten med rostad lök och drack smultronte.
Sminket köpte man på Domus.
Snyggaste killen jag visste var Brad Pitt!

17 april 1999
Kvällen. Gick jag på fest. Grillfest. Med goa gamla gänget. Hos Helena var det.
Där snubblade jag över en kille jag aldrig sett innan. Jag satte hallonsoda i halsen som hamnade över hela köksgolvet som han torkade upp...
Sen dess... Ja, sen dess har det vart han, och jag!

Vi har gått igenom både det ena och andra!
Han har ett hjärta av guld!
Han har tålamod - massor! Tack och lov för det!
Han har humor och får mig att både le och skratta!
Han är snäll och skämmer bort mig mer än jag förtjänar...
Han är smart!
Och ekonomisk, vilket faktiskt är en fördel ;) Hahaha
Såååå händig! Tur med tanke på alla mina kreativa idéer...
Han känner mig bättre än mig själv.
Han bekräftar mig oftare än vad jag önskar ;)

Och till råga på allt, så är han världens bästa pappa...
Och!!!! Han är fortfarande snygg och har världens finaste ögon! ;)



Puss på dig min prins, jag älskar dig! Du är bäst!

- Posted using BlogPress from my iPad