Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

onsdag 24 april 2013

Feber...


Är ju ingen höjdare! Tror att förra gången jag hade feber var när Nellie och Norah var små. Då fick jag först mjölkstockning. Och sen även influensan. Då tror jag att jag toppade typ 39,6.
Igår em började jag frysa. Har haft konstant härligt blixtrande huvudvärk till och från i några dagar. Nu fick jag även fylla på detta ljuva tillstånd med värk i ben och rygg.. Och halsont. Tjooohooo!!! Lite småsur låg jag nedbäddad i sängen under 2-3 täcken och huttrade och muttrade.. Febern steg sakta men säkert till dryga 40 innan den vände och sjönk.
Klart onödigt. Ogillar verkligen att vara sjuk och behöva ligga still. Hyfsat tråkigt!

Sov sen gott. Vaknade med huvudvärk och lite yr (kanske man blir av att bara dricka blåbärssoppa ett halvt dygn?!) men tack och lov ingen feber. Vinglade upp, men har en underbar man som ändå tog hand om barnen och utfodrade dem samt skjutsade Mira till skolan. Nellie och Norah lekte glatt ihop tills världens bästa morfar kom och hämtade dem. Sen slumrade jag och tog det faktiskt lugnt.
Har - hör å häpna- börjat få "lite respekt för min kropp" och inser att det är den och inte jag som bestämmer alltid... Man kan tydligen inte pressa den om inte energin finns. Ibland måste man stanna upp, ta ett djupt andetag, lyssna på kroppen, andas igen och ha tålamod, fastän det är tråkigt. För annars kan det bli ännu tråkigare ;)

Hur som helst. Jag har hämtat mig. Vilade hela fm.
Gick upp när papsen hämtat Mira från skolan. Har vart uppe sen. Är lite seg nu, men ändå rätt ok...
Tar det soft och ser fram emot Tjejkvällen i kyrkan imorgon!
Ska bli så spännande att lyssna på Lotta Bornö och hennes resa... www.borno.se Amazing woman!!

Dessutom, finbesök av en "gammal" kompis från gymnasiet med!
Ska bli väldigt trevligt tycker jag! :)


- Posted using BlogPress from my iPad