Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

lördag 13 april 2013

Dadlar...

Igår när vi var i affären hittade tjejerna dadlar. Ville såklart smaka. Tycker det är bra när barn vågar prova och vill smaka på olika frukter och mat. Så vi köpte tre små dadlar. Idag fick de dem....
Norah sprang och spottade ut direkt och sa med ett lätt leende att den inte var sååå god. Mira åt typ halva sin och sa diplomatiskt att hon tyckte att den var både god, och inte god.



Och Nellie.. Ja, hon väntade till sist, tittade på Norah och sa att hon nog redan visste att hon inte gillar dadlar.
Jag sa att jag tyckte att hon kunde passa på att smaka. Att bara för att Norah inte gillar dem så behöver det inte betyda att hon med tycker illa om dem. Sa att det vore synd om hon missade att smaka. Tänk om hon gillade dem?!






Men... Visst. Hon hade ju rätt. Hon var inte heller stormförtjust. Men, jag är glad att alla provade. Nu vet de ;)

- Posted using BlogPress from my iPad