Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

lördag 19 januari 2013

Utflykten...

... idag slutade med en mycket efterlängtad överraskning till tjejerna!
Under över ett år, kanske två har mest Mira drömt om och pratat om att börja spela trummor!
För en vecka sen satt jag ich bläddrade på blocket och snubblade över ett juniortrumset för bara 400:-!!!! Annonsen hade vart inne ca en kvart. Jag visste att detta var en sån annons man måste vara snabb på. Ringde direkt. Var först!! Sa att jag ville ha setet och kunde betala direkt om jag fick lov att hämta det helgen efter (nu då) Det gick bra!

Idag var det då dags! Barnen visste inget! Gissa hur glada de blev!?!?!? Så kul!!
Vill gärna hjälpa barnen att prova och förhoppningsvis hitta instrument de gillar! Jag älskar musik men behärskar endast möjligen ett set marackasägg.... Önskar dock jag kunde spela trummor och piano.

Men. Får nog satsa på Mira. Första gången hon satte sig vid det nya setet hanterar hon redan att hålla takt och använda båda händerna på en av trummorna - nån sån där cymbalgrej och synka med fotpedalen på bastrumman (?)! Wow! Vill inte skryta (eller jo, lite kanske) men är grymt imponerad av min stora tjej!



Och självklart ville pappan testa lite med :)



- Posted using BlogPress from my iPhone