Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

onsdag 23 januari 2013

Loppis

Igår tog jag och tjejerna en sväng om Veddiges ena loppis.
Har inte vart lika flitig där sista åren. Typ sen mamma slutade där. Förr var jag där ofta. Både jag och mamma älskade loppisar och åkte gärna iväg på loppisrunda.
Igår kikade vi iaf in. Möttes av härligt bekanta ansikten. Goa glada människor. Ur högtalarna ljöd Elvis välbekanta djupa röst. En av männen som ofta jobbade ihop med mamma frågade tjejerna om de kände igen rösten som sjöng. De svarade snabbt att det var Elvis. Han undrade hur de kunde veta det. Svaret han fick var att deras mormor älskat Elvis. Det gladde honom mycket att Elvis-tycket burits vidare :)

Jag köpte inget igår. Men självklart fastnade jag för två underbara serviser! Älskar ju porslin. Dessa båda representerar de stilar jag gillar...



Retro...

Och så det lite mer romantiskt eleganta skira med vitt å guld!



- Posted using BlogPress from my iPhone