Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

onsdag 16 januari 2013

Bara en tanke...


Kring alla dessa medier vi använder dagligen som ex Facebook och instagram.
Kusligt hur den utvecklingen skenat.
Vem styr egentligen?! Nån som har koll?!
Varje dag ser man nu både uthängningar av olika slag och efterlysningar.
Det kan ju vara bra med efterlysningar. Men ibland är folk snabba att reagera även om man inte har nån koll på historia och sanning bakom den historia som hängs ut. Vem vet vem som egentligen söker vem?!
Och alla vidriga bilder där det står typ "gilla och dela om du är emot......" ihop med en hemsk bild på vanvårdat djur eller misshandlad person.
Vad hjälper det att gilla och dela en sån bild?!
Kanske är det ibland rentav den som misshandlat som njuter av att sprida det hemska den orsakat.
Folk reagerar starkt och fort på mycket utan att ta reda på fakta bakom.
Jag försöker att undvika att delta på sidor och brukar inte Gilla bilder från personer och sidor jag inte är vän med.
Facebook är ett forum jag gillar av olika anledningar. Samtidigt så är det ett forum jag tar med en stor nypa salt. Där delar jag inget som är hemligt.

Alla gör givetvis som de vill. Detta är bara som sagt en tanke. Så här tycker jag.

- Posted using BlogPress from my iPad