Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

onsdag 16 januari 2013

Att träna eller inte!

Jodå. Nog är det hög tid att ta tag i min motion. Av många anledningar. Bli av med det där fluffet runt midjan. Komma i alla mina kläder. Och framför allt - med bättre kost och motion mår man så mycket bättre. Man blir piggare och har mer energi och tänker klarare!
Och med kost menar jag bara sundare tänk runt det jag äter. Är fortfarande ingen diettjej. Kommer inte plocka bort nåt. Men korrigera en del. Ska kolla med min grymma Malin om hon har tips på nån enkel shake jag kan ta till frukost och mellanmål. Det är nämligen de två mål på dagen som jag är fantastisk på att hoppa över....
Är klart inspirerad av Olga Rönnberg som har fb-sidan Mamma Fitness Sweden. Riktigt bra! Så, tänka på vad jag äter. Bli bättre på att äta regelbundet, dricka mer vatten och mindre sötsaker. Fram med löpbandet och varva det med styrkeövningar. Har ju både gummiband och yogaboll.
Spännande!!


- Posted using BlogPress from my iPad