Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

måndag 12 januari 2015

Veckofotografering!

Måndagen den 6/10 föddes vår älskade lille prins!

Varje måndag tar jag en ny bild på honom med vit bakgrund.
Kul att sen kunna titta tillbaka och se hur han förändras.

Idag är han 14 veckor och man ser redan en stor förändring sen den första bilden togs.
Tiden går så sjukt fort!! Helt galet att han vart hos oss i över 3 månader!!!



Det är en go, glad, social och nyfiken liten kille!
Bortskämd är han med! Och stark vilja och hyfsat temperament också!!
Han är ett charmtroll som helst står upp. Vill ju kunna titta på allt och ha koll på läget! Pratar en hel del och har börjat upptäcka sina händer.

Han är vår lille älskling och blir ordentligt ompysslad av sina systrar!
Det värmer mammahjärtat att se hur måna de är om honom.
För honom har de alltid tid!

En av mina högsta önskningar att de fortsätter så - att våra barn alltid kommer komma överens och finnas för varandra.
Ställa upp för och prioritera varandra.
Så som jag och min bror har varandra.
Det är så det ska vara! Jag önskar att de alltid kommer hålla kontakten. Att de alltid kommer ha tid att stanna upp och finnas för varandra.
Jag hoppas att alla kommer få bilda familj och att de då fortsätter att träffas, umgås och ha kul ihop.
Jag hoppas att jag kommer bli en sån mormor/farmor som min mamma var för våra tjejer. En sån där mormor/farmor som alltid har tid för alla barn och barnbarn. Jag vill att de ska känna att de alltid kan vända sig till mig och veta att jag finns där.
En sån mormor/farmor som känner sina barnbarn och hittar på roliga saker med dem samtidigt som jag önskar få vara en del av deras vardag...

Ja... Här sitter jag och drömmer och framtiden...
Lätt att fall in på sidospår och spinna vidare.
Men tillbaka till ämnet!
Veckofotografering!!

Så kul att samla små minnen längs barns uppväxt.
Det här med foto varje vecka gjorde jag inte med tjejerna.
Hade inte snubblat över den idéen då.
Men det togs mycket bilder på dem alla tre ändå.

Emmeth fyller min mobil med bilder varje måndag.
Tar många bilder för att sen tvingas välja en till dokumentationsflödet!

Tur vi lever i det digitala samhället. Tänk när man växte upp och "bara" hade en sån där kamera med fotorulle i...
Då fyllde man kanske några få sånna där 36 eller 24-rullar på ett år...
Som sen skulle lämnas in på framkallning, och sen hämtas ut. Surprise! Alltid lika spännande varje gång att se vad man fotat och hur bilderna blev!

Nu tar man vissa dagar samma antalet bilder på en dag som man då gjorde på ett halvår - dessutom utan problem...

Här är 9 av dagens bilder på vår lillprins!



- Posted using BlogPress from my iPad