Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

lördag 31 januari 2015

Norah!

Idag var jag tvungen att ta en sväng om Ge-Kås. Behövde köpa ridskor och ridbyxor inför morgondagens come-back på hästryggen! Jag ska lära mig rida islandshästar!!! Åh så kul!!! Längtar!!

När jag nu skulle iväg till detta stora gula varuhus tyckte jag att det vore trevligt med sällskap - men inte av hela familjen. Känns onödigt att släpa in Emmeth i detta mecka för basilusker..

Frågade tjejerna och Norah ville gärna göra mig sällskap!

Så mysigt att ibland få tid med bara ett barn. Få tid att småprata och ägna all sin uppmärksamhet på bara en unge! De är ju vana att få dela min uppmärksamhet med sina syskon.

Norah är en pratglad, social tjej som älskar att prata.
Många tankar och känslor ryms i denna lilla tjej. Hon älskar djur! Och vänner. Hon har ett stort hjärta och är mycket omtänksam och mån om alla hon möter. Hon är musikalisk, har ett fantastiskt minne och är grym på att lägga märke till detaljer.
Denna sköna lilla böna gjorde iaf mig sällskap idag. Det var bara i bilen då vi lyssnade på musik som hon var tyst. Annars pladdrade hon nästan hela tiden om både det ena och andra. Så mysigt!
Hon är också väldigt hjälpsam. Så, jag hade god hjälp idag. Hon hittade allt möjligt fantastiskt som hon tyckte att vi skulle köpa!

Jag är så tacksam och lycklig över att få vara mamma till denna starka, vackra, omtänksamma, kärleksfulla och smarta tjej! Spännande att få se henne växa upp!


- Posted using BlogPress from my iPad