Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

torsdag 1 januari 2015

Välkommen 2015!

Ja, nä men, om vi skulle ta och börja året starkt med några trevliga citatbilder och tankeställare som kanske kan sätta ton 2015!?

Livet är som en berg och dalbana. För alla. Ups and downs...
Finns tyvärr ingen optimal mall att följa som passar alla...
Men man får försöka göra så gott man kan för att ta hand om både sina nära och kära samtidigt som man kommer ihåg sig själv!

Delar med mig av några bilder och texter som jag gillar.
Orkar du inte läsa allt så kan du hålla dig till bild 8! ;)

Ha ett fantastiskt 2015!



Bild 1 och 2. Ge mer! Inte nödvändigtvis prylar eller presenter. Ge med hjärtat! Ge av din tid. Ditt engagemang. Lyssna. Se! Var närvarande! Det är sånt som betyder något på riktigt!





Bild 3. Går lite hand i hand med de två första. Mindre fokus på materiella ting. I slutändan är det inte det som är det viktigaste. Visst är prylar kul! Det tycker jag med. Men när man börjar tänka till och prioritera så är det minnena vi bär med oss som väger tyngst!


Bild 4 talar lite för sig själv. Och till mig. Många "notes to my self" där ;)
Men bäst är sista raden...


Bild 5! Skala av! Prioritera! Välj ut vad som är viktigast. Släpp allt onödigt och fokusera på de människor och sånt som verkligen betyder något. Man släpar alltid omkring på en del som tar mer energi än vad det ger. Vissa ting går inte att förändra. Då får man släppa istället... Ibland lättare sagt än gjort...


Bild 6! Krångla inte till allt! Varken tankar eller vardagen... Jag har iallafall en tendens att ibland övertänka och krångla till och göra mer avancerat än vad som behövs... Ibland (ofta!!) är det enkla det som i slutänden är det bästa! Keep it simple Sweetie!


Bild 7! Den där C.S Lewis har sagt mycket bra och tänkvärt! Fortsätt drömma och sätta nya mål! Sluta aldrig att utvecklas och uppleva nytt!


Bild 8 liksom sammanfattar det hela...

Och, slutligen...
Bild 9! Bär den med dig genom 2015 och alla andra kommande år!



Men hallå?! Nio bilder? Inte helt ok va? Obekvämt..
Tio känns ju klart bättre! Mer symmetri på nåt vis...
Jag har inte alls några tvångstankar. Men känner mig lätt tvungen att klämma in en bild till...



Sådär ja! Nu kan jag slappna av!

Önskar dig ett härligt välsignat 2015!

- Posted using BlogPress from my iPad