Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

söndag 11 januari 2015

Disney on Ice

Äntligen var det dags igen!!
Disney on Ice!!
Vi älskar Disney i vår familj!

Första gången var det bara Mirabelle som gick. Det var Januari 2007 och Nellie och Norah var helt nyfödda. Vi bodde på Ronald McDonald-huset i Göteborg för att vara nära våra småtjejer. Olika företag sponsrar och skänker till Ronald McD-husen. Denna gång skänktes biljetter till just Disney on Ice. Både sjuka barn och syskon kunde få biljetter. Vi bad om tre.
Mina föräldrar tog med Mirabelle den gången. Hon var bara 19månader men älskade det!
De kommande åren fortsatte vi att köpa biljetter. Det blev tradition att mina föräldrar tog med Mirabelle på Disney on Ice. Deras grej liksom.
När Nellie och Norah var några år fick även de följa med.
Det var helt klart en av årets höjdpunkter!
Så mysigt för både mormor & morfar och för tjejerna!

De sista åren orkade inte mamma gå.
Så jag och Mathias åker med tjejerna nu.
Nåt år tror jag mina gudföräldrar gick med oss och barnen.
Och förra året tog de med oss på Teater istället.
Det var också riktigt mysigt!

Is-showerna är underbara!!
Så duktiga konståkare och så den underbara musiken samt fantastiska kläder, rekvisita och koreografi!!

I år fick vi se flera av mina favoriter på isen - Den lilla Sjöjungfrun, Rapunzel, Skönheten & Odjuret - och som final - showens höjdpunkt då hela arenan jublade - FROST!!!

Tre glada och väldigt nöjda tjejer längtar redan till nästa års magiska is-show!
Tack bästa morfar Anders för julklapps-biljetterna!!!











- Posted using BlogPress from my iPad