Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

onsdag 21 januari 2015

God jul!

Så kom den äntligen!
Snön, som barnen väntat på sen mitten av december...
O well, bättre sent än aldrig!

Är det nu jag ska plocka fram tomtar, adventsljusstaken och hänga upp stjärnor i fönstrena igen och invänta den mysiga vita julen?

Barnen är iallafall jätteglada och njuter av det lilla vita som stannat kvar på marken. Är ju inga drivor att pulsa fram i, men de verkar nöjda ändå.
Tillsammans har de efter ett par timmar skrapat ihop något som tydligen är början av en igloo...
Efter en paus med varm saft, och ytterligare ett snöigt lekpass så kom de in med rosiga kinder, blöta ytterkläder och varsitt leende på läpparna!
Härligt!!


Nu är det en läx-stund innan kvällens innebandyträningar avlöser varandra.

Nästa vecka hoppas jag att min förkylning (med tillhörande hosta) är helt borta. För då kan även jag snöra på mig skorna och damma av innebandyklubban för ett pass ihop med andra mammor som precis som jag var aktiv innebandyspelare en gång i tiden...



- Posted using BlogPress from my iPad