Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

söndag 4 november 2012

Skön söndag!

Idag var jag och Mirabelle i kyrkan utan Mathias och småsessorna. De var hemma och vilade. Jag hade fått i uppdrag att ta hand om dagens söndagskola! Mysigt! 6 glada barn hade jag i min grupp! Jag hade förberett lite innan och är helt ok med dagens insats ;)
Läste en historia för barnen som vi samtalade kring efteråt. Alltid kul att höra hur barn tänker. De har alltid ett så skönt enkelt rent och ärligt sätt att se på saker. Livet är nyanserat fast inte i den gråskala som det ofta blir när vi vuxna ser på saker, utan med regnbågens alla färger!
Sedan hade vi lite pyssel. Barnen fick rita av sina händer och färglägga dem innan de klipptes ut och klistrades upp på ett träd som jag målat på ett större papper. Barnen blev såklart klara olika fort och då hade jag tryckt upp stenciler med roliga små uppgifter på som de kunde pilla med tills alla var klara. Vi avslutade med en rolig lek innan det var dags för fika ihop med alla de vuxna och mindre barnen :)

Lycka!
Galet skön känsla att se Mirabelle stolt över sin mamma. Hon sa flera gånger saker till de andra barnen som jag inte minns helt nu, men saker som visade att hon är stolt över mig. Det gjorde mig så glad och värmde mitt hjärta nåt otroligt mycket!

Efter kyrkan gick vi över vägen och handlade. Jag hade fått ett kort meddelande hemifrån - Nell vill ha kycklingsoppa!
Eh?! Kycklingsoppa?!?! Det har väl vi aldrig gjort hemma?! Vart har hon fått det ifrån?!
Hmmmm.. O well - krassligt barn med taskig aptit får det hon önskar, så kycklingsoppa it is!

Och kycklingsoppa blev det! Enkelt, men gott - och uppskattat! Äntligen åt hon! Härligt!!

Så snart jag var klar med att häva i mig min lilla skål soppa så bytade jag om. Som tur var hade jag förberett mina MaryKay-väskor så att de nästan var klara!
En härlig stund med jobb hos vackra vännen Emelie väntade! Så kul att komma hem till henne och se hur hon bor! Supermysig lägenhet med två helt underbara katter! Jätteroligt att få träffa och pyssla om henne och hennes fina systrar!
Wow vilket gott jobb jag har! Älskar att få komma ut och hålla visningar - det är sååå kul!!

Nu har lugnet lagt sig i huset. Svag pianomusik hörs från tjejernas rum - cd-spelaren. Ibland hörs Nellies hårda hosta - hugger i mig när jag hör hur hon hostar... Lilla snäckan!
Snart sover de nog alla tre. Imorgon är det vardag igen - med skola och förskola. För Mirabelle och Norah iaf. Nellie får vara hemma och ta det lugnt. Hon är egentligen inte jättesjuk - bara en sån grym hosta som suger musten ur henne :(

Jag ser fram emot jobb hemma med lilla snäckan som sällskap och på kvällen är det dags att svida om till jobbdressen och rulla till Göteborg! En härlig Awards night med glitter och glamour väntar - som sagt - älskar mitt jobb!!