Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

måndag 26 november 2012

Jobbigt föräldramöte...

På Solkulla är det alltid trevliga föräldramöten!
Det bästa är det i november! Då får vi föräldrar dekorera pepparkakor till våra barn som sen blir deras adventskalender! Mysigt!
Så satt man där igen, med kristyr, strössel och nonstop!
Jag brukar inte göra tjejernas pepparkakor likadana - men de blev de i år.
Så satt man där. Lyckligt pysslande! Och då, då slår det mig! Pang! Nästa år går Nellie och Norah i förskoleklass! Vilket innebär att detta var mitt sista vinterföräldramöte!!! Buuhuuuu!!
Usch - man blir hela tiden påmind om hur ruskigt fort tiden går! Nästa år har vi bara skolbarn! Knasigt! Kul, såklart, men samtidigt lite tråkigt på nåt vis. Vi trivs så otroligt bra på Solkulla...
Ja ja... Tiden har sin gång...
Hur som helst, det var en trevlig kväll med många varma skratt och fina pepparkakor!


- Posted using BlogPress from my iPhone