Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

torsdag 17 maj 2012

Sikhall - dag 1

Wow! Vilken bonus! Enbart för att jag jobbat är jag bjuden på dessa 2 lyxdagar i charmigaste lilla stugan vid Vänern!
Väl framme fick vi varsitt par gosiga strumpor att ha på oss på de vackra gamla trägolven.


Underbara ledstjärnor, vänner och kollegor hade fixat och gjort iordning för oss!


Kolla in! Såååå mysigt!!!








Utsikt över ett stilla Vänern..


Vi fick äta riktigt god 3-rätters!


Ser ni vad det är på bilden ovan?!
En oliv. Jag äter inte oliver. De är liksom inte goda. Men, mina vänner! Gårdagens utmaning och stora modiga bedrift (och märkliga infall?!) var att jag fick för mig att prova. Jag har nu ätit min första hela oliv. Har vittnen som såg mig äta hela. Utlåtandet blir... Att det inte var det värsta jag ätit...


Mums med en perfekt stekt köttbit ihop med ugnsstekta potatis och morötter samt kantarellsås, chilibearnaise och grönsaker!
Och desserten till kaffet var god pannacotta med chokladbit och bär!


Vi fick varsitt nytt block och penna och sedan blev det en härlig stund med utbildning!


Kvällen innefattade även skönt fotbad och spa för fossingarna! Så skönt!!








Sen somnade vi alla gott i den lilla stugan...




- Posted using BlogPress from my iPhone