Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

lördag 31 oktober 2015

Game on!

Vi älskar spel!
Tv-spel är kul. Jag älskar alla varianter på Super Mario.

Men nu tänker jag på klassiska brädspel. Sällskapsspel.
Hur mysigt är det inte att samlas runt bordet. Ta fram kartongen med skojigt spel, öppna, förbereda och sen är det Game on!

Här spelas det spel ofta. Nästan varje dag. Jenga, Yatzy, schack, UNO, Labyrinten, Försvunna diamanten och 4 i rad är några av favoriterna här hemma. Om det finns gott om tid spelas Drakborgen!

I veckan hade Deckbox som ligger vid Bruket i Varberg öppet hus för alla spelsugna! Wow vilket koncept! Man får helt gratis gå dit och prova spel! Samuel och Karin som styr skutan går runt och förklarar och hjälper till. Vi var där i över 2,5 timme! Tjejerna hade sååå kul och flera nya spel testades och önskades i julklapp!
Mamman kunde mysa runt och hann till och med att njuta av en kopp lyxkaffe! Även lillprinsen hade kul med jämnåriga kompisar!

Mycket lyckat!














- Posted using BlogPress from my iPad