Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

lördag 31 oktober 2015

Bu!

Halloween!
Nåt som aldrig firades när jag växte upp.
Maskerad hände väl nån gång då och då. Det gillades!

Jag är fortfarande inte nåt stort fan av Halloween i den bemärkelsen att det ska skrämmas och tema zombies, monster, död och skräck.
Kan bero på att jag aldrig uppskattat rysare och skräckisar. Aldrig! Inte ens lite. Äckligt och obehagligt tycker jag.

Däremot gillar jag bus, fester och utklädning!
Maskerad, utklädning och ansiktsmålning är jättekul!
Men jag föredrar glada och/eller roliga teman.

En vän berättade att man i vissa delar av Norge mjukat upp Halloween till "Hello vän". Passar mig klart bättre!

Sitter nu i soffan med en kopp kaffe och liten paus.
Tjejerna gör glada kort att dela ut när de ska gå ut på Halloween-turné ikväll.
En liten örn i sällskap av två fladdermöss.
Jag har förberett för besök med små påsar med popcorn och mini-smarties-askar. Inget avancerat pynt hemma, men två stackars små pumpor fick vi karvat ur igår. Till tjejernas förtjusning.

För övrigt verkar det bli en lugn kväll hos familjen Nilsson.
Gissar på att det blir en myskväll med spel!
Nya favoriten Dobble står på agendan!



- Posted using BlogPress from my iPad