Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

tisdag 13 oktober 2015

Bäbisen växer...

... och rent tekniskt går han väl egentligen inte under kriterierna för att vara en bäbis längre...
Men men... Han kommer alltid vara min bäbis.

Som barn nummer fyra med storasystrar som har aktiviteter har han ju liksom fått åka med och "anpassa" sig till ett aktivt liv.
Där kommer bärselen in. Wow! Älskar bärselen! Hur skulle jag klara mig utan denna fantastiska uppfinning!
Som den underlättat tillvaron vid alla våra barns bäbistid.
I synnerhet denna gång.
Emmeth älskar att sitta nära och hänga med i selen.
Så länge som med honom bar jag inte tjejerna. Men han ÄLSKAR bärselen.
Så. Vad gör man då nu när han är på väg att växa ur vår fina Babybjörn... Slutar?!

Nej nej! Varför bryta ett ypperligt fungerande koncept.
Man uppgraderar helt enkelt till nåt nytt!

Jajjemensan! Jag har införskaffat en ny pryl. Bärsele fas 2!
Vi har alltid haft Babybjörn innan. Men den går "bara" upp till 12kg, vilket tidigare har räckt utmärkt innan.
Jag har nu köpt en Ergobaby! Den håller för upp till 20kg och kan även bäras på ryggen! Ska nog även fördela tyngden bättre. Så detta känns toppen och spännande!

Dessutom har jag hittat en i favvofärgen teal. Eller Petrol. Mörk turkos... Ja, kärt barn har många namn...

Och ett vind- och vattentätt skydd passade jag på att beställa samtidigt!
Yeah!!!


- Posted using BlogPress from my iPad