Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

onsdag 8 januari 2014

Vardagsrutiner


Japp. Vardag igen! Både skönt och jobbigt! Vi har haft ett underbart jullov tillsammans hela familjen med skööööna långa sovmorgonar och mysiga frukostar ihop. Det vänjer man sig fort vid. Samt att låta våra pigga kvällstjejer vara uppe lite längre.

Det tar märkligt nog längre tid sen när man ställer om sig åt andra hållet. Lägga sig i tid. Gå upp tidigare. Mycket tidigare.
Dock får jag ju vara ärlig med att barnen är duktiga på att gå upp. Värst var det nog för mig.
Förr behövde jag inte så mycket sömn. Kunde vara uppe länge - men ändå studsa upp pigg och glad som en lärka och redo för jobb tidigt på morgonen... Vet inte när eller var det gick över... Men nu äääälskar jag långa mornar....

Jaja. Barnen verkar ju redan ställt om sig till vardagsrutiner. Jag får helt enkelt lägga mig och sova direkt när jag kommer hem från Göteborg och härlig kickoff med kollegorna ikväll.
Inte ligga och glo på tv och käka popcorn till mitt i natten...
Alla mina kriminalare går ju sent. CSI, SVU och min favorit - Criminal minds.. Men sen jag fick Viaplay kan jag ju titta på Greys anatomy när jag vill. Från början!
Men men.. Ska dra ner på det med. Tar helt ärligt onödig tid. Och är man utan tv så är det inget man saknar...


- Posted using BlogPress from my iPad