Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

måndag 13 maj 2013

Påminnelse...

... till mig själv... att jag fortfarande inte är i kanonform.. Har haft en helt underbar helg! En sån helg som normalt sett hade gett mig enbart glädje och energi! Intensiv utan pauser från morgon till kväll! Full fart!! Hela tiden!! Precis som jag normalt sett vill ha det. Då jag normalt sett mår som bäst!
Missförstå mig inte! Jag har njutit av denna helg. Den har vart intressant, lärande, mycket social, rolig, lärorik och full av sånt jag tycker om! Människor runt omkring mig hela tiden. Och dessutom människor som betyder väldigt mycket för mig!
Det HAR vart en kanonhelg!!! Verkligen!!
Men, skillnaden på det som jag kallar "normalt sett", skillnaden mot mig i kanonform är min energi. Jag har mått bra, men vart trött i helgen. Blockat bort det trötta, pressat mig lite, men njutit i fulla drag!

Det "betalar" jag för idag med massa vila. För idag säger mitt huvud och min kropp att alla energidepåer användes i helgen...
Ångrar inget, analyserar det inte mer än att detta är ren fakta. Och faktiskt ok. Lite frustrerande att åter behöva känna av kroppens begränsningar och vara trött. Men åter igen en påminnelse till mig själv att lyssna på kroppen..
Den bestämmer mer än jag trott...

Jag har med hyfsat ok samvete vilat idag. Trots att mitt kök och tvättstuga högljutt ropar mitt namn.. Det tar jag ikväll... Eller imorgon.. För det är ok.

Nu ska jag ta mina pigga, glada och vackra töser och åka till min fina svägerska. Där väntar kusinlek, mellis och tid att umgås med Tina!




- Posted using BlogPress from my iPad