Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

onsdag 1 maj 2013

1 Maj 1982

Kom det ett knubbigt litet sydkoreansk troll till Kastrups flygplats för att möta sina föräldrar!
Då blev familjen Nilsson i Veddige komplett!!!
Sen blev den visst komplettare i augusti 1986 när nästa lilla sydkoreanska troll damp ner i vår familj!
Ända sen jag var liten firades 1 Maj lite extra. Min andra födelsedag. Vi firade med svenska och koreanska flaggan på bordet. Åt tårta och så fick jag alltid 1 paket!
Tänk vilken tur jag haft! Så lycklig och välsignad som hamnade just här! Världens bästa föräldrar fick jag som med omsorg, tålamod (ganska mycket), fantasi, lek, bus, humor och massa massa kärlek format mig till den jag är idag!
Ja, vad kan man säg... De gjorde sitt bästa, fast ändå .. jag blev som jag blev.. ;) Har ju en ganska stark egen vilja...
Men mycket har jag fått i arv från mina föräldrar. Mammas intresse för bakning, kreativiteten, shoppingintresset la hon grunden för och det sociala!
Pappa har gett mig humor, bus och sportintresse. Han har gjort mig nyfiken och kanske är det han som gett mig vinnarinstinkten och intresse för spel!
Och hade jag inte hamnat här, hade jag ju inte fått min bror!
Så tacksam för min familj!!
Jag hamnade sååååå rätt!!



- Posted using BlogPress from my iPad