Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

lördag 9 mars 2013

Minisarna!

Våra sötisar! Eller nja, Shimmers sötisar!
Så stolt över vår fina mamma katt som är så mån om sina små!


3 av dem är mörka. Iaf en av de mörka har rosa nos. Supersött! Och en är lik mamma och blir sköldpaddsfärgad. Jag är redan lite svag för den. Har alltid vart svag för sköldpaddsfärgade katter.



Den lilla familjen bor kvar i en låda i Nellie och Norahs garderob. Bra på det viset att de kan få vara lite ostörda. Vi försöker att låta dem vara så mycket som möjligt och kikar bara till dem då och då utan att röra de små minisarna. Men alla rör på sig och ser ut att må väl.

Jag passade på att ta ett par bilder medan Shimmer var på toa och sträckte lite på benen.

Moster Gnistra verkar inte överlycklig utan mest nyfiken och lite rastlös. Hon har smugit och kikat in på den lilla familjen men verkar gärna hålla lite avstånd.

Ingen av ungarna har hunnit bli tingad än. Vi är väldigt måna om att de på sikt ska flytta till bra familjer som också är måna om sina djur. Det roligaste vore om de kom till djurälskande familjer två och två...
Vi håller tummarna för att alla får komma till familjer i vår bekantskapskrets så man har lite kontakt. Men hittar vi inte bra hem för dem bland våra vänner kommer vi längre fram lägga ut annons på blocket...

- Posted using BlogPress from my iPad