Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

torsdag 13 december 2012

Lucia på Solkulla

Vädret var perfekt när Solkulla för första gången firade Lucia utomhus! Friskt kyligt med krispig vit snö! Fint förberett med filtklädda bänkar och massa fina ljuslyktor! Vi bjöds på fantastisk sång från våra vackra barn! Sååå mysigt!!!





Efter sången mumsade vi på glögg, pepparkakor och nybakade lussekatter!

Lite väl kyligt för somliga föräldrar eftersom vi inte klätt oss själva lika väl som våra små änglar! Tur att det fanns gosiga filtar att låna! Mathias slog till på en vackert blå filt med Pikachu-mönster! Tjusigt ;) Jag virade lyckligt in mig i en stilren helsvart fleecefilt :)








Nellie och Norah satt i lugn och ro och fikade å myste!


Till de underbara fröknar som lägger ner så mycket tid, omsorg, tålamod och värme på våra skatter hade vi ordnat varsin Keepcup. Färgerna var givetvis väl genomtänk utvalda :)


- Posted using BlogPress from my iPhone