Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

tisdag 8 mars 2016

Tillsammans.

Tillsammans.
Det är dagens ord i fotoutmaningen som rullar under mars på instagram.

Stort ord. Tillsammans.
Ett ord jag gillar.

Han och jag.
Vi.
Han, jag och våra barn.
Familj.

Och i nästa steg, pappan. Syskon. Så älskade.
Lilla mormor och gudföräldrarna. De är också min familj.

Tillsammans kan vara gemenskap med vännerna.
De bästa. De som alltid finns där. Ovärdeligt.
De som alltid har en kram över, de som har tid att lyssna och se.
De som lider med dig i motgång och gläds med dig i framgång.
De som stöttar och älskar dig precis som den fantastiska person du är.

Guldkanten kan ju vara husdjuren som är familjemedlemmar också. Tillsammans med dem är vår familj komplett.

Kollegorna!
Bekantskaper som blivit vänner. En gemenskap där vi stöttar, inspirerar och boostar varandra mot framgång och utveckling.

Viskadalskyrkan.
Där trösklarna är låga och det är högt i tak.
Kravlöst. Välkomnande. Varmt.
Dit kan man gå som man är. Aldrig ensam.

Tillsammans i så många olika sammanhang.
Alla så värdefulla.
Vad vore livet utan att ha favoriter att vara tillsammans med.

Hur många tillsammans har du att vara tacksam för?