Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

måndag 17 mars 2014

Cykla!

Jag gillar egentligen att cykla. Men har inte blivit av på ett tag. Önskar mig en "ny" cykel i dam-modell. Bekvämare än min mountainbike.

Idag fick jag för mig att cykla.
Kände att Miras faktiskt är lite liten.
Sneglade på mannens cruisercykel i garaget och bestämde mig för att låna den. Så letade upp en sån där skruv-mojäng och sänkte sadeln.

Funderade sen på om jag utan att slå ihjäl mig skulle orkar svinga mig upp på den...
Jodå. Det gick fint. Så jag rullade glatt iväg.
Efter några sekunder slog nästa tanke mig...
Undrar om jag även skulle lyckas stanna och på nåt hyfsat graciöst sätt skulle kunna ta mig av hojen utan att krascha. Funderade på hur illa jag ev skulle slå mig om jag ramlade?!
Hmmm... Spännande att vara spontan ibland....

Men jodå. Jag lyckades om än en aning vingligt ta mig av cykeln utan att ramla.
Gick bra hem med sen.
Heja mig!!



- Posted using BlogPress from my iPad